Pagina's

vrijdag 12 juni 2026

Kolibries bij een bloem

 Hallo,

op de valreep voor ons vertrek naar Nederland, toch nog een kaart.


Het is een enkele trap kaart met het grote deel vast gelaten aan het onderste deel van de trap.
De bloemen op de zijkanten gestempeld met versa inkt en embossingpoeder.
De grote bloem met gewone zwarte inkt gestempeld en heel licht ingekleurd.
De kolibries zijn 3D plaatjes die ik enkel heb gehouden.
Label van mallen.
Een paar mooie steentjes erbij om het af te maken.





maandag 8 juni 2026

Vaderdag

 Hallo allemaal,


dit jaar zijn we met vaderdag in Nederland, dus alvast een kaart voor mijn vader klaar gemaakt.


Kaartjes maken is er haast niet bij vanwege de vele dingen die ik nog te doen krijg uit Nederland voor de bruiloft.
De foto dus ook enigzins gehaast gemaakt waardoor de kaart er niet helemaal recht op is gekomen.
Maar het is wel goed te zien wat het is dus het moet maar zo.
Het is een liggende a5 kaart met de sluiting aan de linkerkant.
Licht blauw linnen, daarop DP met bloemen en glanzend groen takjes.
Dan weer een blauwe band met daarop op cirkels een pimpelmeesje.
Tekst met de hand geschreven.

Volgend weekend gaan we vertrekken, dus zal er dan ook niets op mijn blog verschijnen.
Maar wees gerust, daarna kom ik heus weer terug in blogland, ook al zal ik het dan eerst ook nog druk krijgen met het weer op orde brengen van ons ruime terrein met grasmaaien en snoeien, en ik hoop nog wat vruchten plukken en inmaken.






maandag 25 mei 2026

Biertjes en acacia's

 Hallo allemaal,

ook hier is het een stralend Pinksterweekend.

En vanmorgen dan ook heerlijk buiten gezeten, maar besloot toch even een kaartje te posten.

Het is gemaakt naar een voorbeeld  van Silvia Scharp, die een filmpje van Youtube deelde op 20 januari.


Het plaatje is 3D, en de tekst komt van een oude wenskaart, met daaraan een donkergroen lintje.

Naar aanleiding van mijn vorige post, gaf GerJanne aan dat ze wel eens een foto wilde zien van de bloeiende acacia's.
Op deze foto zie je de twee afgebroken delen boven het nog bloeiede deel uitsteken.


Ik heb wel meteen foto's gemaakt, maar helaas zijn de bloemen behoorlijk kapot gegaan door de regen, dus echt mooi zijn ze niet meer en doordat ze deels eraf zijn geslagen en deels aangetast door de regen, kleuren ze al bruin en vallen al niet meer zo goed op aan sommige bomen.


Deze foto heb ik even van internet gekopieerd.
Ik noem het altijd maar de witte regen omdat de trossen veel lijken op die van de blauwe en de gouden regen.











zaterdag 16 mei 2026

Allemaal vlinders

 Hallo allemaal,

het lijkt wel herfst, de temperatuur is gezakt naar 13 vanmorgen en zal straks nog verder zakken naar 11.

Bovendien regent het.

De acacia bomen staan in volle bloei, met net zulke mooie trossen bloemen als de blauwe regen en de gouden regen.

Helaas kunnen de nog jonge bomen de trossen met al die regen niet dragen waardoor er nu al een paar zijn afgebroken en de rest zwaar naar beneden hangt.

Hoop dat er niet meer afbreken, het was zo'n prachtig gezicht al die witte bloementrossen.

De kaart die ik jullie vandaag laat zien, heb ik ook afgelopen winter al gemaakt.

Ik zag op meerdere sites op internet het idee om een embossingfolder te gebruiken en er daarna inkt overheen te smeren met een stempel inkt kussen, en dat heb ik ook eens uitgeprobeert, met een vrij eenvoudige folder.


Eerst een velletje wit geembost, en daarna licht paarse inkt aangebracht.
Hierdoor komen de motieven dus meer naar voren.
Onderaan een stukje vrij gehouden, hier kan dan nog mooi de tekst op.




donderdag 14 mei 2026

Bloemen op de voorgrond en in de verte

 Hallo allemaal,

zoals ik mijn vorige post al schreef, laat mijn fototoestel het afweten, en nu ook mijn telefoon.

Dus nu maar even weer een oude telefoon tevoorschijn gehaald, toch nog goed dat ik die bewaard heb.

Maar het maken van foto's wordt er niet gemakkelijker op.

Ook ben ik nogal druk met het maken van decoraties voor de bruiloft van mijn dochter, dus veel kaarten maken komt er ook niet van.

Deze kaart heb ik nog in de winter gemaakt:


Ik ben weer aan het spelen geweest met inkt voor de achtergrond.
En dan de stempels van de bloemen met meer en minder inkt gestempeld om er diepte in te brengen wat het idee moet geven dat sommige bloemen vooraan staan en anderen wat verder weg.
Vind hem wel leuk, maar toch niet helemaal zoals bedoeld.
Ook wat spetters hier en daar gedaan, maar komen niet tot hun recht.




maandag 27 april 2026

Voor jou

 Hallo allemaal,

tussen alle werkzaamheden door, toch even weer een kaart.


Helaas is mijn fotocamera kapot, dus moet ik nu de foto's maken met mijn telefoon, en hoe ik ook mijn best doe, de kleuren zijn nooit helemaal wat het moet zijn.
Ik heb het op verschillende plaatsen geprobeert, en na bewerking komt deze het dichtst bij de echte kleuren.
Het is een Z-fold kaart, waarvan ik de rechterkant heb bewerkt met een randmal met bloemen en links een sierrandje.
Het DP is vintagepapier van de Temu.
Plaatje op de postzegelmal van internet en de op elkaar geplakte labels ook met mallen gemaakt.
Afgemaakt met een paar siersteentjes.





maandag 13 april 2026

Libelle

 Hallo allemaal,

een paar van onze familie zitten er in de lappenmand, dus stuur ik er een kaartje heen.

Deze van vandaag is voor mijn oom, die prostaatkanker blijkt te hebben en daarvoor behandeld moet worden.

Een wit linnen basiskaart, met een zwart lijntje gemaakt met een fineliner.
Dan een glad vierkant stukje karton bewerkt met inkt, en met behulp van stencils en stempels de achtergrond gemaakt.
De libelle is van een mal van de temu.
Ingekleurd met twinmarkers.
Aan de binnenkant een kleinere libelle en met stempels de tekst erin gezet.