Pagina's

woensdag 22 februari 2023

KKT pastel geel/bordeaux.

 Hallo allemaal,

de laatste woensdag van februari, en de uitdaging voor het kleurenkaartenteam is pastelgeel/bordeaux, gekozen door GerJanne.

Wat is het toch moeilijk om de kleuren goed op de foto te krijgen.

Mijn pastel geel lijkt meer op champagne wit, en ook de bordeaux kleur lijkt veel op heel donkerpaars vind ik zelf.



De gele basiskaart bewerkt met een embossingfolder met een rozen motief.
Het oplegvel met een folder met felicitatieteksten en daarop weer geel met rozen motief.
Bordeauxcirkel glad gelaten en de gele cirkels weer met rozen embossing.
Als laatste een mal van de action.
Het kleinere vgele vierkant is niet een oplegvel, maar een "deurtje", met een verrassing erachter.

De cirkel en tekst gemaakt met mallen.

En tussen mijn spulletjes vond ik nog een wit vel linnenkarton waarop ik een mal heb uitgeprobeerd, en die bracht mij op het idee voor een tweede kaart, want wit mag immers altijd.


Basis weer pastel geel, daarop bordeaux, en dan het witte vel met daaruit de mal gestanst.
Ik dacht dat het gehele figuur eruit zou gaan, maar de mal wordt niet helemaal rondom gestanst.
Je krijgt dus alleen de bloemvorm.
Deze nu vierkant uitgesneden.
In het midden de chrysant gemaakt van mallen, elke laag van beide kleuren gemaakt en 2 bij twee op elkaar geplakt. daarna elke maat met 3D tape op elkaar geplakt zodat de bloem echt naar voren komt.




17 opmerkingen:

  1. Super kaartje voor de KKT. Heel mooi bedacht.
    Claudia

    grtjs Claudia

    Je kan mij nu ook vinden op You tube: https://www.youtube.com/channel/UCnlT4Rs1DfAZU_GLcM7Kx1g
    https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
    http://creativesketchygirls.blogspot.be
    http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
    https://girlzcreativecrafts.blogspot.com
    https://girlzcreativechristmaschallenge.blogspot.com/
    https://girlzmakesguyzcards.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd moeilijk de juiste kleuren op je foto te krijgen! Maar je kaartjes zijn mooi gelukt hoor en die chrysant vind ik top! Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaartjes Grietje!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke snijmalletjes heb je gebruikt voor de KKT kaartjes.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kaarten heb je gemaakt. Die snijmallen zijn prachtig
    Liefs chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is jammer dat het zacht geel niet goed te zien is.
    Ik vind het hele mooie kaarten, ik hou erg van zijn verrassing, als het deurtje met daarachter iets leuks verstopt.
    De bloem op de 2e kaart is gaaf zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie kaarten heb je gemaakt alleen jammer dat het zacht gele niet zo goed te zien is.
    Liefs Pia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kreeg het ook niet mooi op de foto...
    Je KKT-kaart is heel mooi, toffe stansjes!
    groetjes
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. twee toffe kaartjes (eigenlijk drie), ik zie wel degelijk het zachte geel, vooral de laatste waarbij je een witte achtergrond hebt gebruikt. Maar ja er zijn natuurlijk ook 50 tinten geel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn echt gaaf !!!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super leuke kaarten voor het KKT.
    Mijn kaartje is niet gelinkt bij Martina maar ik heb er wel eentje geplaatst met de gevraagde kleuren vandaag.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie kaarten, vooral de tweede vind ik erg mooi!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 2 hele leuke kaarten. Ik vind jouw 2e kaart heel verrassend is geworden, prachtig met die bloem erbij. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja klopt.... of het geel wordt te fel of het wordt te licht bij het fotograferen. Maar hoe het ook zij: het zijn mooie kaartjes geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey Grietje,
    Geslaagde KKT-kaartjes werden het.
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Verrassend effect met het deurtje. Mooie eerste kaart. Ook je tweede heb je tof uitgewerkt. Groetjes Sarah

    BeantwoordenVerwijderen