Pagina's

vrijdag 31 mei 2024

Beeld van Liefde.

 Hallo allemaal, vandaag geen kaart.

De afgelopen tijd heb ik tussen het vele werk door, eindelijk eens de tijd genomen om iets uit te proberen wat ik al jaren graag wilde doen, maar nooit de ruimte en tijd voor had, namelijk houtbewerken.

Een tijdje terug kreeg ik een mooi blok hout van een buurman, met de woorden dat dat voor mij was, en de vraag wat ik er van ging maken.

Op dat moment wist ik het nog totaal niet, maar kort geleden zag ik op internet een foto van een beeld wat mij wel aan sprak.


Zoasl ik zei, ik heb het nog nooit eerder gedaan en ik ben dus ook niet voorzien van het nodige goede gereedschap.
Ik heb een tekening gemaakt, en heb die op het hout overgebracht. 
Daarna ben ik aan de slag gegaan met een decoupeerzaag voor de ruwe vorm en om de gaten in het midden te maken heb ik eerst een aantal gaten geboord, en daarna weer met de decoupeerzaag het meeste overtollige hout weggezaagd.
Daarna was het handwerk, met een stanleymes alle randen bijsnijden, en daarna schuren en nog eens schuren.
Uiteindelijk nog met het mes de krul onderop gesneden en weer bijgeschuurd.
Daarna 3x in de beits.
Verre perfect, maar toch trots op het eindresultaat.
Toch niet slecht voor een eerste poging.







1 opmerking:

  1. Oh Grietje! Wat prachtig gedaan en dan zeg je dat je dat nog nooit gedaan hebt. Het is in mijn ogen echt een heel mooi kunstwerkje. Zo goed gelukt! Razend knap, ook als je nog de juiste gereedschappen nog niet hebt. Ik kan me nu indenken dat je de smaak te pakken hebt gekregen! Ben benieuwd of je nu meer gaat uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen