Pagina's

dinsdag 22 juli 2014

Trap/etagère???

Hallo allemaal,

vandaag eens iets heel anders.
Ik zag op Pinterest een mooie stelling?, weet eerlijk gezegd niet precies hoe zoiets heet.
Maar goed, deze was gemaakt van karton, maar gebaseerd op een idee dat de maakster had gezien, maar dan van hout.
Nu kwam ik juist hierdoor op het idee om er eentje te maken van hout.
Ik had al een tijd terug latjes verzameld die tussen trottoirbanden hadden gezeten op een pallet en door de wegwerkers zouden worden weggegooid.
Vorige week kwam mijn man thuis met plaatmateriaal resten die door timmerlui werden weggegooid.
En daar was mijn idee.....
De latjes werden staanders en plaatmateriaal als plankjes, en zie daar mijn trap/etagère.

Na het schuren eerst witte grondverf, daarna ijsblauw Home Decor verf van de Action.
Daarna licht schuren voor een ouder effect.
Op de voorkanten verschillende kantjes geplakt en op de middelste plank bloemen en een tekst met vinyl.
Voor de onderste plank 2 dozen van karton gemaakt van 15x25cm, die ik heb bekleed met inpakpapier.
De fles is een lege drankfles, van de binnenkant grijs gemaakt met grijze verf, kantjes erom, een paar roosjes erop gemaakt van typepapier, en om de dop grijs lint, met daarop organza lint en ook weer een roosje met blaadjes.
Het lantaarntje heb ik een paar jaar geleden al eens gemaakt.
Detailfoto van de tekst en de bloemen.
Helaas wil de tekst niet goed plakken, ook een warm strijkijzer helpt niet.





2 opmerkingen:

  1. Hoi Grietje,
    wat een leuk idee zeg! Hij lijkt op de stellingkastjes die Ikea verkocht. onze overburen hebben er 2 naast elkaar staan in de woonkamer. Heel leuk!!
    En wat ben jij trouwens handig dat je dat zomaar namaakt!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Grietje, prachtig gemaakt... Die tekst erop is werkelijk super! Ik kom by the way uit Sneek, geboren en getogen hier...
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen